sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

#oikeanainen

Isot tissit, pitkät hiukset ja päärynävartalo. Höpisee ja juoruilee ja rakastaa shoppailua – sellainenko on oikea nainen?

Ehei, minäpä kerron yhden version oikeasta naisesta. Iina (klick vie ihanaan blogiin!) heitti ilmoille mahtavan haasteen, joten pakkohan se oli siihen edes pikaisesti tarttua kiireiden keskeltä. 
- - - 
Olen vasta nuori, 22 vuotta. Olen synnyttänyt ja imettänyt, olen pitänyt lapsestani huolta jo yhdeksän kuukautta, unohtamatta sitä kuinka kannoin häntä vatsassani toiset yhdeksän kuukautta. Jos painovoima joskus ottaa rintani hellään huomaansa ja jos vatsani vielä joskus kerää kaverikseen useita kymmeniä raksausarpia, ovat ne ikävistä ulkonäköseikoistaan huolimatta osa minua. Olen äiti, ja olen nainen. 

Viihdyn kotona ja viihdyn äitinä. Viihdyn myös lenkkipolulla, ja jalkani ovat juosseet monet kilometrit viime vuosien aikana. Rakastan ruokaa ja herkkuja vähän liikaakin, mutta lenkkeilyn ansiosta olen onnistunut olemaan kerryttämättä liikaa elopainoa vartalooni. Tunnen pieniä paineita pysyä hyvässä kunnossa, mutta ennen kaikkea terveellisistä elämäntavoista tulee minulle hyvä olo. Siksi elän arkeani kuten elän. Arkesi voi olla erilainen, mutta voit silti olla onnellinen nainen siinä missä minäkin. 

 Miehen vanha Angry birds -paita, hiukset kiinni, sopivasti meikkiä ja epätoivoinen selfie. 
Tämmöinen on tämä nainen, ainakin tässä kuvassa.

Olen mielestäni melko sopusuhtainen vartalosta ja olen ihan tyytyväinen kokonaisuuteen. Minulla on kaikki mitä naisella olla pitää, toisin sanoen henki virtaa ja sydän tykyttää. Elimet ja raajat ovat paikoillaan, mutta se on sivuseikka. Minulla on peppu ja rinnat ja jonkinnäköinen vyötärö, mutta nämäkin ovat sivuseikkoja. Olen syntynyt tytöksi ja kasvanut naiseksi (jos nyt vieläkään olen nainen…?), mutta ennen kaikkea koen olevani nainen. Muuta se ei vaadi, naisena oleminen.

Viihdyn ilman meikkiä, mutta pidän myös meikkaamisesta. Kun harvoin meikkaa niin joka kerralla jaksaa yllättyä, miten paljon eroa meikki voikaan tuoda tähän lärviin. Meikki on hieno keksintö, mutta kohtuus kuitenkin kaikessa. Mitä ei meikillä voi peittää, ei sitä tarvitse peittää. Viihdyn isoissa ja löysissä lökäreissä, mutta tykkään myös pitää kauniita ja tyylikkäitä vaatteita. Tunnen oloni naiseksi meikin, hienojen vaatteiden ja korkkareiden kanssa. Mutta liian naisellinen, tai sanotaanko seksikäs en tykkää olla, koska se ei tunnu omalta jutulta.

Tykkään höpöttää ja siemailla kahvia ystävien kesken, mutta ystäväpiirini ei ole laajimmasta päästä. Se on silti ihan okei, sillä laatu korvaa määrän ja tämä sopii minulle. Olen kuullut olevani luonteeltani oikein naiseuden perikuva, mutta olen myös kuullut omistavani paljon miehisiä luonteenpiirteitä. Ota nyt niistäkin selvää – kuka sen määrittää millainen on nainen ja millainen on mies. Minä olen omalaatuinen nainen, niin olet sinäkin.

Minussa on asioita, joista pidän, ja asioita, jotka pahana päivänä hieman masentavat. Olen kuitenkin hyväksynyt olevani tällainen. Kaiken kaikkiaan olen nainen. Aivan kuten sinäkin, mikäli niin miellät.

Pusi pus teille hienosta koulun vessasta


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti